כיצד לנהל מבצעים ב MCR אפליקציית קופה רושמת?

מנוהל בהגדרות, הגדרות מכירה, הגדרת מבצעי מכירה:

רשימת המבצעים הקיימים ארוכה ומיד תפורט עם דוגמאות איך עושים.

למבצעים לוגיקה אחידה, כאשר בוחרים מבצע נפתח הטופס הבא:

%d7%98%d7%95%d7%a4%d7%a1-%d7%9e%d7%91%d7%a6%d7%a2

  1. יש לבחור את סוג המבצע המעוניינים להפעיל.
  2. יש לתת למבצע מק”ט לצורך ניהול המבצע בדוחות ובחשבוניות.
  3. יש להעניק שם למבצע לצורך ניהול המבצע בדוחות ובחשבוניות.
  4. כפתור הפעלה או ביטול של המבצע, כאשר החץ מסומן המבצע פעיל.
  5. עדיפות-ניתן לתעדף בין המבצעים, כך שאם קיימים פריטים זהים במבצעים שונים המבצע שיהיה תקף יהיה לפי עדיפות. עדיפות 1 משמעותה עדיפות ראשונה, עדיפות 2 משמעותה עדיפות שנייה וכן הלאה. אין חובה למלא עדיפות, במידה ולא ירשם תיעדוף המערכת תתייחס למבצע בעדיפות ראשונה.
  6. תזמון המבצע-ניתן לתזמן את המבצע ברמת שעה ותאריך. במידה ולא יוזמן תאריך המבצע ימשך עד לביטולו על ידי מנהלת המערכת.
  7. מילוי פרטי מבצע-יש למלא את השדות על פי המבצע הנבחר.
  8. בחירת מוצרים למבצע-בלחיצה על זכוכית המגדלת יפתח חלון בו יוצגו הקטגריות והמוצרים, ניתן לבחור את כל הפריטים על ידי לחיצה על הריבוע בראש הקטגוריה או פריט בודד

עם שמירת המבצע המבצע יחול באופן מיידי על הפריטים שנבחרו וניתן לראת בקופה ובחשבונית את הפריטים במבצע:

סוגי מבצעים בקופה רושמת

  • הנחה ב % של פריט-אחוז הנחה לפריטים שנבחרו מרשימת המוצרים. יש להזין את אחוז ההנחה (ללא סימן %, לדוגמא 10% יש להזין 10).
  • מחיר סופי לפריט-מחיר קבוע לפריטים שנבחרו ברשימה לדוגמא כל הלחמים יעלו 7 שקלים.
  • הנחה בערך קבוע של פריטהנחה בסכום שיקלי קבוע למוצרים שנבחרו לדוגמא של 5 שקלים הנחה לכל הלחמים בחנות.
  • הנחה ב % של מועדון לקוחות-הנחה קבוע למועדון לקוחות (לינק למועדון לקוחות), מבצע זה לא ניתן לתעדף אל מול המבצעים האחרים.
  • הנחה לפריט הזול בקבוצה– מבצעי 1+1, השני ב 50%, פריט שלישי מתנה, ינוהלו תחת מבצע זה.

    יש לבחור את אחוז ההנחה לפריט הזול ולבחור את כמות הפריטים המשתתפים במבצע.

    לדוגמא:

    1+1- יש לבחור באחוז ההנחה 100, וכמות פריטים 2.

    השני ב 50%- יש לבחור באחוז הנחה 50 וכמות פריטים 2.

    פריט שלישי מתנה- יש לבחור באחוז הנחה 100 וכמות פריטים 3

    פריט שלישי ב 50%- יש לבחור באחוז הנחה 50 וכמות פריטים 3

    וכמובן יש לבחור את הפריטים המשתתפים במבצע

  • הנחה בערך קבוע בעסקה מעל סכום-בקניה מעל סכום מסויים הלקוח יקבל הנחה בסכום קבוע.

    לדוגמא, בכל קנייה ב 200 ₪ לקוח יקבל הנחה של 50 ₪. כאשר מבצע זה פועל, בקניה של 230 ₪ הלקוח ישלם 180 ₪. בקניה של 300 ₪ הלקוח ישלם 250 ₪ בקנייה  500 ₪ הלקוח ישלם רק 400 ₪ מאחר והמבצע יופעל פעמיים.

  • מחיר סופי לקבוצת פריטים– לדוגמא 4 לחמים ב 20 שקלים. יש לבחור את המחיר הסופי של הקבוצה לבחור את מספר הפריטים בקבוצה ולבחור את המוצרים המשתתפים במבצע, למשל כל קטגוריית הלחמים.
  • מכירת חבילת מוצרים-מבצע זה קיים לצורך יצירת לדוגמא סל מוצרים סגור (למשל סלסלת לחמים). תחילה יש ליצור מוצר חדש בקטלוג ולתת לו שם במחיר 0 ₪ למוצר: תמונה

    במבצע יש להכניס את מק”ט המוצר שהוכנס (חבילת לחמים), לבחור את מחיר החבילה ואילו פריטים יופיעו בה. כאשר במוצר יבחר מהקטלוג, כל המוצרים שנבחרו יופיעו ברשימה במחיר שנבחר.

ניהול מבצעים באמצעות דוחות

ניהול המבצעים לאחר יצירתם מבוצע בדוחות, דוחות המבצעים יופיעו תחת דוחות הקטלוג.

שני דוחות קיימים במערכת:

דו”ח מבצעי מכירה– המציג את המבצעים שהוגדרו במערכת, לחיצה על המבצע יפתח את טופס המבצע וניתן לעדכן דרכו מוצרים, מחירים, אחוזי הנחה, לבטל את המבצע או למחוק אותו מרשימת המבצעים.

דו”ח רשימת פריטים במבצע מאפשר לצפות פר פריט במבצע אליו הוא משוייך ולבטל את הפריט מהמבצע.